Táto veľkolepá šachovnica elegantne vyzdvihne vašu obývaciu izbu! Na honosných figúrkach je vyobrazený Herkules (Herakles) a jeho dvanásť prác.
Šach šach bol hrou, ktorá bola súčasťou nášho života, keď sme vyrastali. Pokiaľ si pamätáme, naši rodičia radi hrávali šach so svojimi priateľmi, pričom popíjali a rozprávali si príbehy.
Motivovaní týmito spomienkami sme sa rozhodli priniesť vám a šachovnicu .jedinečnú a vytvoriť sadu mosadzných figúrok, ktoré vzdajú hold, ale zároveň dodajú nový rozmer tejto ikonickej klasickej hre s postavou Herkula.
Je to viac ako 12 mesiacov trvajúca cesta, ktorá nás priviedla do bodu, keď sme pripravení vytvoriť formy. Takže všetko, čo potrebujeme, je vaša podpora, aby sme mohli začať výrobu!
Z Ríma do starovekého Grécka
Proces výroby finálnych šachových figúrok bol pre nás rovnako dôležitý ako samotný výsledok. Od modernej 3D tlače až po staromódny prístup k výrobe mosadzných výrobkov sa naše návrhy pomaly posunuli do štádia, v ktorom teraz spolupracujeme s a remeselníkom , ktorý používa tradičnú metódu rezbárstva na výrobu našej šachovnice a jej kompletnej šachovej súpravy, ktorá si vyžaduje nie menej ako 15 krokov na dokončenie.
Výrobný proces
Každý kúsok sme nemilosrdne skonštruovali tak, aby sme pridali zložité detaily a zároveň zabezpečili ich odolnosť, aby ste sa nemuseli obávať ich pádu.
Preto hľadanie dobrých remeselníkov schopných vytvoriť dielo takej vysokej kvality umožnilo zúžiť pole výskumu len na niekoľko málo ľudí, ktorí mali .nbsp;techniku potrebnú na výrobu našej šachovnice, ako aj jej figúrok s gréckymi bohmi.
Keď ide o vizuálnu stránku, vieme, aký dôležitý je pocit a hmotnosť každej mince. Hladký povrch kovu a zložité detaily v kombinácii so správnou hrúbkou robia z každého dielika úplne jedinečné umelecké dielo.
Model, ktorý z každého človeka v rodine urobí jemného stratéga
Našu sadu sme vytvorili s ohľadom na celú rodinu: aj na deti! Rovnako ako
to, že sa nemusíte obávať, že vaše deti mosadzné figúrky zhodia, pretože sú vyrobené z robustných kovov.
Objavte legendy gréckej mytológie a obohaťte svoje historické vedomosti pri hre šachu!
Legenda o Herkulovi
Herkules (Pešiak), najväčší hrdina mytológie, je často zobrazovaný v levej koži zo svojej prvej práce. Zeus (Kráľ), jeho otec a kráľ bohov, stojí všemocný s bleskom v ruke. Aténa (kráľovná), ozbrojená ochrankyňa spravodlivosti, vždy chránila Herkula. Apolón (biskup) sa zúčastnil na bitke s obrami. Kentaur (Rytier) uniesol Herkulovu manželku, preto ho hrdina zabil, aby ju zachránil. Iróniou osudu je, že po rokoch práve jeho otrávená krv spôsobila Herkulovu smrť.
Príbeh dvanástich Herkulových prác
Dvanásť Herkulových prác (alebo skôr Heraklových prác) je jednou z najznámejších epizód gréckej mytológie. Prečo ich však tento hrdina musel vykonať a z čoho tieto práce pozostávali? Priblížime si ich príbeh.
Jedná sa nepochybne o jedného z najznámejších hrdinov gréckej mytológie. Hrdina, ktorému literatúra prepožičala mnoho dobrodružstiev. Herakles (alebo po rímsky Herkules) je synom Dia a Alkmény, smrteľníčky, ktorú boh zviedol tým, že na seba vzal podobu jej manžela. Touto neverou si dieťa ešte pred narodením vyslúži nenávisť bohyne Héry, Diovej sestry a manželky.
Herakles, ktorému bol prisľúbený veľký osud, rýchlo preukázal nadľudskú silu, vďaka ktorej viedol víťaznú vojnu proti Mynianom z kráľovstva Orchomena. Práve toto víťazstvo mu získalo ruku Megary, dcéry Kreóna, kráľa Téb, s ktorou mal mať niekoľko detí. Hérin hnev však nie je ďaleko.
Prečo dvanásť prác?“
Po tom, čo ho bohyňa Héra privedie do šialenstva, Herkules zabije svoje deti a manželku. Až keď sa hrdina spamätá, uvedomí si, čo urobil. Vydá sa teda za Pýthiou, delfskou veštkyňou, aby zistil, ako odčiniť svoje chyby: práve ona mu poradí, aby sa dal do služieb svojho nepriateľa Eurysthea, kráľa Argolidy, a plnil úlohy, ktoré mu prikáže.
Čo je dvanásť prác?
1 – Zabiť nemejského leva, zviera, o ktorom sa traduje, že je nezraniteľné, a priniesť mu späť jeho kožu
2 – Zabiť Hydru z Lernypríšeru s niekoľkými hlavami, ktoré sa regenerujú
3 – Zajmi zviera z Cerynie, zviera s korozívnymi schopnosťami./strong>, zviera so zlatými rohmi a bronzovými kopytami, ktoré chráni bohyňa Artemis
4 – Zajatie kanca Erymanthe, obrovského zvieraťa, ktoré desilo obyvateľov Arkádie
5 – Upratovanie za jeden deň.span> stajne Augiáša , kde sa hromadil hnojbr>6 – Loviť vtáky Stymfálskeho jazera, mäsožravé vtáky, ktoré svoju korisť zabíjali končekmi krídel
7 – Skrotiť a priviesť späť krétskeho býka kráľa Mínosa , ktorého odmietol vrátiť bohu Poseidónovi
8 – Zajatiespan> kobyly kráľa Trácie Diomeda, ktoré kŕmil ľudským mäsom.br>9 – Priniesť späť pás Hippolyty, kráľovnej Amazoniek
10 – Ukradni stádo volov Geryónovi, obrovi s tromi telami
.br>11 – Priniesť späť zlaté jablká zo Záhrady hesperidiek strážený päťhlavým drakom Ladonom
12 – Priniesť späť Cerbera/strong>, trojhlavého psa strážiaceho vchod do podsvetia
Niektoré verzie vrátane tých, ktoré sú uvedené Knižnica , zaznamenávajú, že pôvodne malo byť len desať prác. Po tom, čo Herkules splnil prvých desať za osem rokov a jeden mesiac, Eurystheus odmietol započítať dve z nich: Augiášovu stajňu a hydru z Lerny. Prvý preto, lebo Augiáš sľúbil Herkulovi odmenu – desatinu stáda -, ak dokončí upratovanie za jeden deň. Druhý preto, lebo mu vraj pomohol jeden z jeho spoločníkov a synovec Iolaos.
Eurystheus teda pridal ďalšie dva a Herkulovi trvalo desať rokov, kým splnil požiadavky svojho nepriateľa. Napriek tomu podľa legendy hrdina počas svojich dvanástich prác a po nich zažil mnoho ďalších dobrodružstiev. Podľa legendy bojoval proti egyptskému kráľovi Busirisovi, proti Anteovi – synovi Gaie a Poseidóna – a proti kentaurovi Eurytionovi.
Takisto podľa mýtu zachránil hrdinu Thésea z podsvetia a priviedol späť Alcestis, dcéru kráľa Peliasa. Medzi jeho ďalšie „záchrany“ vraj patrí aj vyslobodenie titána Prométhea, ktorého Zeus odsúdil, aby bol priviazaný ku skale na Kaukaze a aby mu orol kaukazský zožral pečeň.
Rozmery a veľkosť šachovnice Herkula
- Šírka/dĺžka/výška: 36x36x3cm
- Weight of set: 4,8kg
- Vyrobené z Vrstveného dreva a mosadze
- Bronzová povrchová úprava